AEG Lavamat 74850A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavamat 74850A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jorg1980 24-05-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Wasmachine is net geen 4 jaar in bezit, daarin is het een fijn apparat qua bediening, wasresultaten en opties gebleken. Ook was hij erg stil... in het begin. Al sinds een paar maanden begon ik hem al steeds meer lawaai maken. Kort geleden kregen we een foutmelding en daarna was het lawaai net als boeing die opstijgt. Monteur erbij (50 euro voorrij kosten, +64 euro uurloon) en blijken de trommellagers er al aan te zijn: 290 euro. Ik vind het schandalig dat een zogenaamd premium merk zo snel kapot is: wij draaien maar 2 a 3 wasjes per week. Zal wel uit dezelfde fabriek als Zanussi zijn gekomen helaas.

Ruben22 05-03-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Wij hebben deze wasautomaat nu bijna 3 jaar. In het begin werkte deze prima. Na een jaar brak het (plastic) handvat af. Monteur heeft toen een nieuw handvat gemonteerd. Weet niet meer exact de kosten maar deze waren behoorlijk hoog. Na ruim een half jaar brak deze weer af. Toen heeft de monteur het gehele sluitsysteem vervangen. Na veel gezeur uiteindelijk niets hoeven betalen uit coulance. Sinds deze week wil de wasmachine niet meer centrifugeren. Twijfel wat te doen. Om nu weer geld uit te geven voor een reparatie met geen garantie voor de toekomst lijkt me ook niet slim.

Overigens stil is de machine ook niet. Toen deze nog wel centrifugeerde trilde het plaatmateriaal aan de buitenkant zo hard dat deze behoorlijk herrie maakte. Een volgende machine sowieso geen AEG meer.

Reyner 10-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

We hebben de wasmachine 2 jaar gelden aangeschaft via veiligkopen.nu. We hadden de 2008 versie besteld, maar kregen voor hetzelfde geld dit model. De machine werkt perfect. De was is schoon en ruikt fris. Na het centrifugeren is de was voldoende droog om in de zomer buiten te hangen. De mogelijkheden om in te stellen zijn erg uitgebreid. We gebruiken maar 4 of 5 programma's, maar voor de liefhebber zijn er genoeg opties. Het allergrootste pluspunt is wel het geluidsniveau bij het centrifugeren, zeer stil. Goed stabiel neerzetten en geen losse spullen op de wasmachine zetten, maar dat spreekt voor zich bij 1400 toeren p/m. De vormgeving, vooral het display, vind ik erg mooi. Kortom, een aanrader!

Monique whatever 02-11-2011

--------- update review, 02-11-2011 ----------
Net na 2 jaar begonnen de problemen. Er is nu al 3 keer een nieuwe printplaats ingezet, en hij is nu weer stuk. Heeft inmiddels al een hoop geld gekost, maar probleem blijft. Deze machine hebben we ook via een internetwinkel gekocht, maar voor service moet je contact opnemen met AEG zelf. Dat maakt dus niet uit.
Het is tot nu toe de slechtste machine die ik ooit gehad heb, had iets meer verwacht van AEG.
Noooooooooooooooit meer!!

---------- 2e review, 17-06-2011 ----------
Reparateur is weer langs geweest, noemde het een spookmachine. Heeft printplaat vervangen, maar of het daar echt aan ligt, kon hij niet zeggen. Deze keer moet ik 145 euro betalen, vorige keer was het (alleen resetten) 80 euro. Tel uit je winst, er is al weer een halve wasmachine bijgekomen qua kosten. Voor mij geen AEG meer. Neem volgende keer wel een B-merk, dan kan je verwachten dat hij het na ruim 2 jaar niet meer doet.

---------- 1e review, 15-06-2011 ------------
Deze machine ruim 2 jaar in bezit. Prettige machine in gebruik, maar heb er nu steeds problemen mee. Hij stopt halverwege het progamma en de was is zeiknat. Er is al een monteur langs geweest, heeft gereset en nu, na een maand, weer hetzelfde probleem. De machine start helemaal niet meer. En dat net na de fabrieksgarantie natuurlijk. Het is een machine met 10 jaar motorgarantie. Maar alleen als je geregistreerd hebt. En dat hebben we niet gedaan, want hoe moet je dat weten? Heb wel de bon bewaard natuurlijk, maar dat telt blijkbaar niet.
Aeg laat je nooit in de steek toch, nou ik merk het.
Vrijdag komt de monteur weer, ben benieuwd. Volgende keer maar een Beko, daar krijg je 5 jaar fabrieksgarantie op en is ook heel stil.

Moniquewhatever 08-12-2011

update 07 december 2011: Jaaaaaa, hij doet het WEER niet! Heb weer gemaild naar AEG dat ik een nieuwe wil, type nr. naam, adres, telefoonnr. erbij, krijg ik antwoord dat ze mijn bericht niet in behandeling kunnen nemen, ze moeten mijn naam, adres en telefoonnummer hebben!!!! Precies hetzelfde (standaard)bericht als de laatste keer dat ik mailde.
Heb toch voor de zekerheid een afspraak met de servicedienst van AEG gemaakt. Volgende week dinsdag komen ze al! Service toch, zo "snel"?
SPUUGZAT BEN IK HET.
Neem dus nooit AEG, na 2 jaar moet je iedere maand de service bellen en zit je bijna een week zonder machine. SERVICE noemen ze dat.

gerrit1122121 12-10-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

tja ik kan beamen wat betreft de stilte en het goede wasresultaat. wij hebben m ongeveer een jaar en over de duurzaamheid nog weinig te zeggen.
toestel via een onlineshop gekocht en dan dus altijd gezeik over garantie. die is dan moeilijker te claimen.
maar hij blijkt werken en perfect. wij hebben bijna alle apparatuur van aeg en hebben tot nu toe nog nooit problemen met iets gehad!!

gerritfavian 12-07-2015

en nu is ie bijna 5 jaar oud, een super machine !!
alleen vandaag, 2 dagen voor de vakantie foutmelding ego geeft ie, blijft water afpompen terwijl er niks meer in zit?
deur kan gewoon op, knop kan je elke kant op draaien, display of, hij blijft doorpompen... filters zijn schoon bij de pomp, heel apart... stekker eruit en dan stopt ie wel natuurlijk. ma maar ff de aeg bellen, lekker hoor...

gerritfavian 12-07-2015

nog ff dat toestel voor de zekerheid van achter opengemaakt, vond ik water in een soort opvangbakje met daarin een vlotter, die schakelt m uit als er een overstroming dreigt!!
water eruit gehaald, stekker erin en m'n schatje doet zijn werk weer fluisterend!!
Dacht al, mijn AEG laat me tog niet in de steek???

Dus foutcode EFO, dan zit er water onderin t bakje.
je zou m ook voor of achterover kunnen kantelen dan zou t ook weg lopen, op de vloer dan...

ben nog zeer tevree met m!!

Bennie1966 08-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Binnen 3 jaar hebben we drie storingen gehad. In de garantieperiode problemen met de pressostaat(slang) in januari 2011 hebben we €96,= betaald voor vervanging aandrijfriem. Nu weer storing, waarschijnlijk weer pressostaat(slang). Per Email contact opgenomen met AEG Electrolux, ze kunnen niets doen qua garantie op vorige reparatie of coulange. We moeten weer voorrijdkosten betalen. Op internet meerdere malen gelezen dat de AEG kwaliteit van vroeger vele malen beter is dan die van tegenwoordig. Het is bij AEG blijkbaar heel gewoon dat je drie storingen in 3 jaar hebt. Voor ons nooit een AEG machine weer.

Ellen1980 13-06-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Wasmachine bevalt erg goed. Ik vind het vooral prettig dat 'ie makkelijk is gebruik is en inderdaad erg stil is.

svdp3 29-04-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Doordat onze vorige AEG na 10jaar kapot ging en reparatie groter dan euro 100,-- toch maar n nieuwe gekocht.
Nog getwijfelt overeen Bosch maar toch wederom een AEG maar dan 1tje met veel meer 'toeters en bellen'.
Erg veel instelmogelijkheden waarin je je goed moet verdiepen voordat je gaat wassen, kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen te omslachtig is.
Verder is deze AEG redelijk stil en geeft een goed wasresultaat.
Enige gemis tov de vorige AEG is het lampje in de trommel en jammer is dat de zilveren buitenring tegenwoordig van kunststof ipv metaal.

Franky1236 16-04-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Prima toestel, voldoet aan alle verwachtingen. Is uiterst stil, zowel bij het wassen als droogzwieren. Indien men voldoende zoekt kan dit toestel aan een voordelige prijs worden aangekocht, rond de 570€.

Edith_M 26-03-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Wauw, wat een verademing, dat geluid. Of liever gezegd, de afwezigheid ervan... Vorig wasmachine had nog koolborstels, maar deze niet en dat merk je!

Lekker grote vulopening. Veel standaardprogramma's, maar aanpassingen in temperatuur of toerental zijn eenvoudig te maken. Handig ook de pauzeknop, je kunt een programma tussendoor resetten als je per ongeluk het verkeerde hebt gekozen. Deurslot is ook meteen eraf als de wasmachine klaar is.

cderoij 23-03-2010

---------- update review, 23-03-2010 ----------
Ik ben een half jaar verder en nog steeds erg tevreden. Het gebeurd zelfs regelmatig dat ik het centrifugeren naar beneden bijstel omdat op 1400 toeren ik ook dik tevreden ben. Ik hoop nog lang plezier te beleven aan deze machine.

---------- 1e review, 04-10-2009 ----------
Vroeger heb ik altijd een AEG gehad maar laatste keer had ik een ander merk. Dit omdat men mij had gezegd dat de AEG in andere handen was overgegaan. Nu opnieuw dus AEG en wat heerlijk. Ik was vergeten hoe wit mijn was kon zijn. Ik ga kijken of hij nog wel aan staat want ik hoor niets. Ja, water weglopen en lichtjes de centrifuge. Ik kan mijn vrije hand houden omdat er keuses genoeg te maken zijn via knop en display. Zoals een man kan pochen over zijn auto, ben ik nu aan het pochen over deze machine. Ik hoop er dan ook lang plezier van te hebben.

Anneke2010 03-03-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Een half jaar geleden kocht ik de Lavamat 74850A. En ik ben heel tevreden. Goed wasresultaat, veel keuzes (waaronder uitgestelde start) en muisstil. Ik had niet verwacht het zo fijn te vinden dat er 7 kilo wasgoed in kan. Het enige vervelende was dat het katoenprogramma er altijd een kwartier tot half uur langer over deed dan het display bij aanvang aangaf. Ook verschoof de machine tijdens het centrifugeren, zo'n 10 centimeter en soms stond zelfs de wasmiddellade open en was de wasverzachter dus niet aan de was toegevoegd. De machine stond waterpas dus bleef het een raadsel. Dat heb ik nu opgelost door een antislipmatje onder de poten van de machine te plaatsen. Prompt is de duur van het katoenprogramma niet meer verlengd en blijft de machine op z'n plek staan!

rofab 08-02-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Na drama's met een Bauknecht die het na vier jaar al begaf deze AEG aangeschaft. Ben zeer tevreden over deze wasmachine. Is echt muisstil en het wasresultaat is uitstekend. Heel veel keuze uit de programma's, inclusief snelle programma's voor was die niet echt vuil is. Kortom een top-machine.

Dutchie 16-12-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van deze wasmachine en ben er op zich tevreden over.
Na allerlei wasbeurten uitgeprobeerd te hebben ben ik er wel achter dat ie alleen goed centrifugeerd als je een volledig wasprogramma draait.
Verkort je bij een wasbeurt de tijd dan centrifugeerd de machine wel op 1400 toeren maar veel korter waardoor de was natter blijft.
Het alternatief hiervoor kan zijn dat je na een verkort programma apart centrifugeerd zodat het wasgoed er goed droog uitkomt.

Ketelbinkie 16-12-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Zeer tevreden over deze wasmachine. Groot voordeel van deze wasmachine vind ik is dat hij stil is, zelfs bij het centrifugeren is hij niet hinderlijk hoorbaar.
Veel programmamogelijkheden maar in de praktijk gebruik ik er maar één of twee.
Mijn vorige wasmachine had 1000 toeren en deze 1400 toeren bij het centrifugeren maar in de praktijk merk ik daar helaas weinig verschil in.
Prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening zeer goed.

WiPo61 02-12-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Na jaren een Miele te hebben gebruikt zochten wij een vervanger. Een wasmachine met enigzins vergelijkbare kwaliteit voor een lager prijs. Het werd deze AEG 74850A.
Wat een machine, stil, mooie vormgeving en een schoon was resultaat. Hij is zalfs stiller dan onze vorige Miele. Maar wel op een betonnen ondergrond en goed waterpas gesteld.
Blij dat wij deze machine hebben gekocht.
Verkopende partij was Elektrokoopjes. Binnen 3 dagen mochten wij de machine afhalen in Almere. Prima geregeld dus voor een strakke prijs.

Patrick1976000 20-11-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Ik ben van mening dat ik een goede aankoop heb gedaan. Ik moet soms gaan kijken of hij wel aan staat, zo stil is deze machine. Ik heb pas een paar wasjes gedaan, tot zo ver schoon en lekker fris.

Internet winkel Bestekeus.nl is wel erg traag met uitleveren. Zaterdag ochtend besteld, de maandag (10 dagen later) daarna pas kunnen leveren, dit terwijl de wsmachine op voorraad was. Ik wil denk ik niet weten hoelang het duurt voordat de machinen er is als deze niet op voorraad was geweest. Ik heb daarom maar besloten de wasmachinen zelf af te halen. Ze helpen je wel even mee de machine in de auto te plaatsen. Dat is dan wel weer positief.

Jeroen30 26-10-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Nu net een paar dagen deze machine in bezit.Maar wat een stilte en wat een schone en frisse was. Hiervoor een indeshit gehad maar dat NOOIT meer.Bediening is zoals het spreekwoord doet zeggen: een kind kan de was doen. Vormgeving is ook helemaal top.
Dus tot nu toe helemaal gelukkig, nu maar hopen dat dat in de toekomst ook zo blijft. Maar daar heb ik het volste vertrouwen in.

RietvdW 05-09-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Na jarenlang plezier van de oude AEG Turnamat met aparte trommels wassen/drogen nu na lang zoeken en vergelijk gekozen voor de 74850. Resultaat? wat een geweldige machine! heerlijk geruisloos (draait ie wel?) en schone witte was, en dat in combinatie met de AEG condensdroger 55840 twee beesten van machines in huis die doen wat ze moeten doen: probleemloos goed wassen en drogen zonder herrie. Beide machines draaien al bijna een jaar dus nu tijd genoeg gehad om er een review over te schrijven. En net als een APK voor de auto: na wassen even doekje erdoor om de wasmachine te drogen, om en om poeder en vloeibaar wasmiddel en calgon en zeefje droger en hij beloont je. Beide machines echte aanraders.

liekie 11-07-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Gisteren is de machine aangesloten en op dit moment draait de 5e was. Ik ben er erg blij mee, bediening is erg makkelijk, er zit een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij. Vergeleken bij mijn oude machine erg stil. De was is veel droger dan ik gewend was en er kan veel meer tegelijk in. Morgen probeer ik er mijn dekbed (lis-jumeaux) in te stoppen, dat paste in de oude niet. Spaart me de stomerij weer uit!

berreal 30-06-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

Machine nu een aantal dagen in bezit.
We hebben een tijdje getwijfeld om deze wasmachine bij een winkel te kopen of deze via het web te laten bezorgen.
Het uiteindelijke (schikbarende) prijsverschil tussen een webwinkel en een gewone zaak (Expert oid) is dusdanig groot, dat we hebben besloten de wasmachine via Veiligkopen.nu te bestellen.
Keurige behandeling van deze webwinkel. Ook de duidelijke afspraken die konden worden gemaakt met het transportbedrijf zijn zeer goed te noemen.

Betreft de machine.
Voorheen een Whirlpool Grandprix 1400 gehad. deze had voor de tweede keer in 7 jaar een electronisch mankement. + zeer luidruchtig tijdens zowel wassen (hoge pieptoon) als Centrifugeren (leek Schiphol wel) heeft ons doen beslissen een andere machine te kopen.

Wasresultaat: onze witte was, is weer wit.....dit zegt genoeg denk ik. Ook het feit dat deze machine 7 kg kwijt kan is een verademing. Zeker met kleine kinderen.
Ook fin dat deze machine erg stil is. Let op! centrifugeren hoor je nog wel. ga er dus niet vanuit dat de Silent-system motor ook tijdens centr. optimaal werkt. daarbij heb ik nog nooit gehoord van een 100% stille wasmachine.

Mogelijkheden: dit apparaat is net niet de meest uitgebreide versie binnen de AEG familie, maar er zit een keur van programma's op. ook het verkorten van een wasprogramma is zeer prettig.

Gebruiksgemak: Eenvoudige bediening. 1 knop om programma te kiezen, en hierna ruime keuze om dit handmatig aan te passen. dit i.c.m. een duidelijk LCD scherm. Zeer prettig te noemen.

Vormgeving: LCD scherm + de Chroom-look knoppen/deur staan zeer fraai. hoewel ik vindt dat het uiterlijk van een wasmachine niet veel uit hoeft te maken.
Wasmiddellade soepel, simpele indeling (4 vaks. wasmiddel, voorwas, vlekkenmiddel, wasverzachter)
Duurzaamheid kan ik niets over zeggen, hoewel AEG voor mijn gevoel samen met Bosch net onder de Miele staat.

eric1 20-06-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850A

we hebben de maschine nu zo'n 3 weken. De eerste indruk is prima.De maschine maakt zeer weinig geluid. Veel keuzes in was programma's,maar niet alle kunnen 7kg wasgoed verwerken. Was komt er schoon uit en is vrij droog (centrifuge toerental is eenvoudig te weizigen). We hebben voor deze gekozen vanwege de A++.Ook in de winkel werd ons een AEG, Bosch of Siemens aangeraden als je meer degelijkheid wil.
Uiteindelijk gekocht via Veiligkopen.nu. Dit is prima verlopen.
De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen.